נטילת ידיים
הרב יניב חניא כ שבט, תשעח 05/02/2018.......................
שאלה:
שלום הרב , יש לי שאלה נטילת ידיים שאחרי השירותים מה עושים עם הכיור הוא בתוך החדר של השירותים עצמו אני מתמיד שוטפת שם ואז מברכת בחוץ ואמרו לי שזה לא טוב מה עושים במצב שהכיור הוא בחדר של השירותים ?
תשובה:
את עושה נכון.
אם אין אפשרות ליטול בחוץ, אז מה שעושים זה שוטפים את האסלה, כדי שיהיה נקי, ואם אפשר אז מורידים את המכסה ואז שוטפים בפנים, או נוטלים, ויוצאים החוצה ומברכים.תשובות נוספות בנושא-נטילת ידיים על ציפס
נתחיל אולי מההסבר לשאלה- על פי חכמים צריך ליטול ידיים לפני שאוכלים דבר שטיבולו במשקה. כלומר שהוא רטומודה אני לפני נטילת ידיים
התשובה היא כן, אומרים מודה אני לפני שנוטלים ידיים.
הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים מיד אחרי שמתעוררישירותים בתוך חדר אמבטיה
אם השירותים נקי, ובדרך כלל השירותים בימינו נקיים, אין צורך של ממש.
בכל זאת טוב לנהוג לפחומים אחרונים
1. המקור הוא הגמרא שקובעת שמים אחרונים הם חובה כדי לנקות את היידים לםפני הברכה ומעוד סיבות כמו מלח סהלכה
לא חייבים ליטול ידיים אלא אם כן רוצים להתפלל או לאכול. אני, ואני חמניח שעוד רבים כמוני, כן נוהג ליטוברכה
למרות שמבחינה הלכתית זה לא ממש אסור ובמקרה הדחק מותר לשפשף את הידיים לשם ניקיון ואז לברך, נהגו כו
שאלה:
שלום הרב , יש לי שאלה נטילת ידיים שאחרי השירותים מה עושים עם הכיור הוא בתוך החדר של השירותים עצמו אני מתמיד שוטפת שם ואז מברכת בחוץ ואמרו לי שזה לא טוב מה עושים במצב שהכיור הוא בחדר של השירותים ?
תשובה:
את עושה נכון.אם אין אפשרות ליטול בחוץ, אז מה שעושים זה שוטפים את האסלה, כדי שיהיה נקי, ואם אפשר אז מורידים את המכסה ואז שוטפים בפנים, או נוטלים, ויוצאים החוצה ומברכים.
תשובות נוספות בנושא-
נטילת ידיים על ציפס
נתחיל אולי מההסבר לשאלה- על פי חכמים צריך ליטול ידיים לפני שאוכלים דבר שטיבולו במשקה. כלומר שהוא רטו
נתחיל אולי מההסבר לשאלה- על פי חכמים צריך ליטול ידיים לפני שאוכלים דבר שטיבולו במשקה. כלומר שהוא רטו
מודה אני לפני נטילת ידיים
התשובה היא כן, אומרים מודה אני לפני שנוטלים ידיים.
הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים מיד אחרי שמתעוררי
התשובה היא כן, אומרים מודה אני לפני שנוטלים ידיים.
הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים מיד אחרי שמתעוררי
שירותים בתוך חדר אמבטיה
אם השירותים נקי, ובדרך כלל השירותים בימינו נקיים, אין צורך של ממש.
בכל זאת טוב לנהוג לפחו
אם השירותים נקי, ובדרך כלל השירותים בימינו נקיים, אין צורך של ממש.
בכל זאת טוב לנהוג לפחו
מים אחרונים
1. המקור הוא הגמרא שקובעת שמים אחרונים הם חובה כדי לנקות את היידים לםפני הברכה ומעוד סיבות כמו מלח ס
1. המקור הוא הגמרא שקובעת שמים אחרונים הם חובה כדי לנקות את היידים לםפני הברכה ומעוד סיבות כמו מלח ס
הלכה
לא חייבים ליטול ידיים אלא אם כן רוצים להתפלל או לאכול. אני, ואני חמניח שעוד רבים כמוני, כן נוהג ליטו
לא חייבים ליטול ידיים אלא אם כן רוצים להתפלל או לאכול. אני, ואני חמניח שעוד רבים כמוני, כן נוהג ליטו
ברכה
למרות שמבחינה הלכתית זה לא ממש אסור ובמקרה הדחק מותר לשפשף את הידיים לשם ניקיון ואז לברך, נהגו כו
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא הלכה
עוד תוכן בשורש
מאמרים על ספרות חזל / רב יניב חניא
אקטואליה / מערכת שורש
פוליטיקה / ור/ מהגולשים
זוגיות / והיו לאחד
שיעורי תורה
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מוצרים